Tuesday, March 11, 2008

Sport + udu = segadus

Täna koolist tulles torkas pähe geniaalne idee otsida keldrist üles vanad rulluisud ja väike spordipäev korraldada. Mis siin siis muud ikka kui et tegutsema! Tuulasin tükk aega keldris kolikambris enne kui õige asi silma hakkas. Raisk, miks inimestel nii palju igast kila-kola tarvis on? :S
Enivei, ronisin oma leiuga tuppa, otsisin välja vajalikud vahendid ja võtsin uisud praktiliselt algosadeks ning õlitasin liikuvad jupid ära. Kõik sujub. Paps küll käis ja kommenteeris, et ma kõikvõimalikke kaitsmeid peale topiks ja telefoni pea külge seoks, et's oleks hea ambulanssi kutsuda :P
Ilm ise oli suurepärane, +10*C, päike, enamalt jaolt kuiv asfalt ja suhteliselt vaikne tuul. Sõita oli päris mõnus, mis sellest, et praegu teed igast kivipuru ja kraami täis on. Ühe kaardi põhjal sõitsin 8,6Km, teise järgi aga 17,89Km...go figure! (Pilt on illustratiivse tähendusega!)

Peale sporti otsustasin vaadata ära filmi "The Mist", mis hiljuti kinodes jooksis. Vaatasin. Hea oli. Ei olnud niiväga õudne, aga igav ei hakand ja suhteliselt hästi oli teostatud. Mis mind aga natuke häiris oli see, mis mõni minut enne filmi lõppu aset leidis. 1 tunni ja 48 minuti jagu filmi vaadatud ning seejärel ootas mind ees üllatus. Nimelt sai mulle selgeks, et ma olen järgneva minuti jooksul nähtavaid kaadreid juba varem näinud. Ja mitte lihtsalt niisama näinud, vaid unes näinud ja mitte hiljuti, vaid ligemale 10 aastat tagasi! :S

Teate kindlasti isegi seda, et mõningad unes nähtud asjad lihtsalt jäävad paremini meelde kui teised. On ka neid asju, mis jäävad meelde alateadvuse tasemel ehk sa näed unes midagi, mida sa hiljem ei tea, et sa mäletad, kuid sellest hoolimata siiski mäletad. Seda nimetatakse "Deja Vu"-ks.

Loomulikult olen ka varem korduvalt ja isegi suhteliselt sagedasti kokku puutund selliste nähtustega, kuid siiani pole kogemus kestnud nii kaua ja olnud nii selge. Selle minuti vältel meenus mulle lisaks kordunud kaadritele veel ka palju muud, mida tookord unes nägin. See oli hämmastav elamus minu jaoks.
Kui ma hiljem tagasi kerisin ja seda kohta filmis uuesti vaatasin, siis enam seda efekti ei olnud. Moment oli möödas.

Deja-vu juhtub siis kui nad Matrixis midagi muudavad...

No comments: